مستند “تغییر مأموریت” به روی آنتن تلویزیون می‌رود

مستند “تغییر مأموریت” که “ماجراهای جالب و مهم آغاز جهاد خودکفایی نیروی هوایی‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران را روایت می‌کند جمعه این هفته از شبکه‌های یک و مستند سیما پخش خواهد شد.

به گزارش پایانه مسافربری اتوبوس ایمان عطارزاده، معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب  با اشاره به لزوم تبیین حقایق تاریخ جمهوری اسلامی برای نسل جوان، از پخش مستندی درباره جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد. وی گفت: مستند “تغییر مأموریت”، یک تغییر ریل را در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روایت می‌کند و نشان می‌دهد چگونه ایران از یک وابسته بی‌اختیار و محض در استفاده از  تجهیزات نظامی و مستشاران آمریکایی، به خودکفایی تحسین‌برانگیز در چشم جهانیان در این حوزه می‌رسد. معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب افزود: در این مستند، سختی‌ها و مشکلات فراوانی که برای این تغییر مسیر وجود داشته به تصویر کشیده می‌شود و از زبان افرادی که در این تغییر مسیر، نقش‌های کلیدی را داشته‌اند چگونگی رسیدن به هدف نهائی یعنی همان خودکفایی در صنعت نظامی هوایی، در پیش چشم مخاطبان و نسل جوان قرار داده می‌شود. ایمان عطارزاده با اشاره به اهمیت روز ۱۹ بهمن که به نام “روز نیروی هوایی” نام‌گذاری شده، بر لزوم تبیین افتخارات متعدد این نیروی جهادی و راهبردی تأکید و اظهار داشت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مناسبی برای بیان موفقیت و دستاوردهای بی‌نظیر نظام جمهوری اسلامی است و خودکفایی در عرصه‌های مختلف مأموریت‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی از نقاط درخشان “ما می‌توانیم” در تاریخ جمهوری اسلامی است.‌ معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب افزود: در ابتدای انقلاب و در زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد، حتی تعمیرات جزئی هواپیماهای جنگی هم جزء آرزوهای محال برای ایرانی‌ها به حساب می‌آمد و عرصه نظامی هوایی در قبل از انقلاب، توسط آمریکایی‌ها به نحوی طراحی شده بود که یک بازار پول‌ساز برای آمریکایی‌ها باشد و این نیرو صرفاً بتواند در خدمت اهداف استعماری آمریکا فعالیت کند.  

عطارزاده در ادامه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اما با تغییر ریل، مأموریت همافران هم تغییر کرد و بحث خودکفایی با وجود تمام مشکلات و سختی‌های موجود، از سوی آن‌ها پیگیری شد  و در این مسیر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان اصلی‌ترین حامی و پشتیبان جدی و مصمم همراه آنها شد. عطارزاده افزود: در مستند “تغییر مأموریت” نقش، تأثیر، اهمیت راهبردی تدابیر و حمایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شکل‌گیری و‌ تداوم جهاد خودکفایی در  نیروی هوایی ارتش نیز روایت شده است. مستند “تغییر مأموریت”، ساعت ۱۹:۳۰ روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه،  به‌صورت همزمان از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای  KHAMENEI.IR و شبکه اول سیما و  شنبه ۲۲ بهمن ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. پایان پیام