سوپر لیگ گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا می‌شود

یک نشریه اسپانیایی امروز (چهارشنبه) گزارش داد که سوپر لیگ اروپا از لحاظ درآمدزایی از لیگ برتر انگلیس و لالیگا جلو می زند.

سوپر لیگ گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا می‌شود

به گزارش پایانه مسافربری اتوبوس، ایجاد سوپر لیگ اروپا طبق جدیدترین پیش بینی های انجام شده درآمدی به اندازه «15 برابر ارزش باشگاه رئال مادرید» را برای شرکت کننده های این تورنمت خواهد داشت. بر اساس گزارش نشریه COPE اسپانیا، سوپر لیگ اروپا قرار است از اسپانسرهای اروپایی و آمریکایی در طول 3 سال درآمد 15 میلیارد یورویی را برای باشگاه ها به ارمغان بیاورد. درآمد 15 میلیارد یورویی از سوپر لیگ به اندازه ارزش دو لیگ گران قیمت دنیا یعنی لیگ برتر انگلیس (11 میلیارد یورو) و لالیگا (4 میلیارد یورو) است.

داستان سوپرلیگ به بهار 1400 بازمی‌گردد که در 48 ساعت کل فوتبال را به هم ریخت. 12 تیم در ابتدا برای تشکیل رقابتی به نام سوپرلیگ تلاش کردند که با ورود فیفا، یوفا و فشار رسانه‌ها، 9 تیم از این رقابت انصراف دادند و تنها رئال، بارسا و یوونتوس برای برگزاری این رقابت هم‌پیمان ماندند. اما هفته گذشته (پنجشنبه) دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که برگزاری رقابت‌ سوپرلیگ قانونی است و نه یوفا و نه فیفا حق تنبیه باشگاهی را که به این تورنمنت می‌پیوندد را ندارند.  نشریه اسپانیایی می نویسد که طبق برنامه ریزی های انجام شده از سوی مدیران سوپر لیگ اروپا قرار است این لیگ پولساز در ماه سپتامبر 2025 (شهریور 1404) کارش را به صورت رسمی آغاز کند. پایان پیام/